Tegnap végre éles Brave reklámok jelentek meg a telefonunkon böngészés közben. Néhány hónapja írtunk róla, hogy hamarosan a “A Brave böngésző értékajánlata szempontjából az egyik legfontosabb funkció válik elérhetővé: Egy Brave Ads frissítés eredményeképp az engedélyezett reklámok megnézéséért (a lekattintásról már nem is beszélve) begyűjtött pénzt nemcsak kioszthatjuk az általunk követett, és támogatni kívánt tartalomgyártóknak, hanem ki is utalhatjuk magunknak. ”

Az idézett pénzkivétel nyilván addig nem tud megvalósulni, amíg reklámokat sem kapunk. Úgy néz ki, hogy a tegnapi napon ez szerencsésen megváltozott: az android alkalmazás használata közben kettő reklám jelent meg egymás után, este fél 9 környékén:

brave reklámok HRF ads bat

A képen látható notificationt lekattintva egy brit jótékonysági szervezet oldalára jutottam, amely bitcoinos adományozásra buzdítja a Brave felhasználókat. Mivel a böngésző még (valószínűleg) 100 millió alatti felhasználóval, ráadásul főleg kriptovaluták és IT iránt fogékonyabb közönséggel, rendelkezik, így megértem a reklámot, azonban ez egy év múlva már például egy csomó ember számára furcsa lehet majd. “Miért kérnek tőlem bitcoint?! Nem vagyok én spekuláns terrorista!”

A másik reklám egy Brave és BAT fókuszú online közösség reklámja volt. A BAT a böngészőhöz tartozó digitális valuta, amelyben fizetik a felhasználókat a reklámnézésért, és a hirdetők pedig ebben veszik meg a reklámhelyeket.

Brave reklámok: Itthon hirdetőként egyelőre várólista

Apropó reklámhelyek: a hivatalos oldalon a “hirdetőknek” menüpontra kattinva még csak feliratkozni lehet a várólistára, nem lehet közvetlenül reklámokat vásárolni, amit a böngésző hozzájáruló felhasználóinak arcába tolhatnánk. Viszont az oldalon négy pontban össze van foglalva, hogy miért érdemes velük hirdetni:

  • Valódi közönség – A hirdetési keret 100%-ban olyanoknál kerül elköltésre, akik beállították maguknál a hirdetések megtekintése opciót, tehát hajlandóak azokat fogyasztani
  • Látványos, egész oldalas Privát reklám “élmény”. Ez nem tiszta egyelőre, az általam lekattintott notik külső oldalra vittek.
  • A hirdetéseket a böngészési profilhoz igazítják, de helyben, nem szerveren, és garantálja az optimális megjelenéseket, amellyel pénzt takarít meg a hirdetőnek.
  • Privát hirdetések – A felhasználók adatait nem osztják meg a hirdetőkkel.

Nagyon kíváncsiak leszünk rá, hogy milyen eredményeket produkálnak majd első kampányok a Brave mobilos és asztali appokban hirdető cégeknél, mert a felhasználóbázis növelése mellett ezen is múlik a projekt sikere. A hirdetők számának növekedésével a reklámnézésért járó összegek is növekedni fognak, hiszen a Brave modellje szerint a bevétel 70%-a kerül kiosztásra a userek között.

Szakmai érdeklődésből feliratkozunk a listára és fogunk írni a regisztráció és reklám publikáció menetéről, ha sikerül bejutnunk.

A Brave böngésző a Firefox alapítójának új böngészője, mely alapértelmezés szerint blokkolja a reklámokat és követőkódokat, ezzel pedig időt és adatforgalmat spórol használóinak. Emellett beépített kriptopénz tárcával is rendelkezik, mely segítségével a saját beállításaink szerinti reklámnézésért pénzt is kaphatunk, illetve közvetlenül támogathatjuk kedvenc online tartalomgyártóinkat. Asztali és mobil verzióban is letölthető a hivatalos oldalról. A letöltés és telepítés menetéről itt írtunk részletesen.