Érdekes bejegyzésben jelentette be a Brave a novemberben, hogy a nyolcmillió havi aktív felhasználó már a Brave böngészőt választja az internetezéshez. Jelen bejegyzés eredeti publikálása óta eltelt alig két hónapban újabb, közel 25%-os növekedés történt, átlépték a tízmillió usert.

A Brave böngésző a Firefox alapítójának új böngészője, mely alapértelmezés szerint blokkolja a reklámokat és követőkódokat, ezzel pedig időt és adatforgalmat spórol használóinak. Emellett beépített kriptopénz tárcával is rendelkezik, mely segítségével a saját beállításaink szerinti reklámnézésért pénzt is kaphatunk, illetve közvetlenül támogathatjuk kedvenc online tartalomgyártóinkat. Asztali és mobil verzióban is letölthető a hivatalos oldalról. A letöltés és telepítés menetéről itt írtunk részletesen.

Több mint 3 millió napi aktív felhasználó

A tízmillió mellett fontos szám a napi aktív felhasználók száma is, ők azok, akik minden nap a Brave-et használják Chrome vagy Firefox helyett. 2020 januárjában ez a szám 3.3 millión állt. A reklámblokkolás mellett azért is választják egyre többen ezt a böngészőt, mert 3-6x gyorsabb (és jóval kevesebb erőforrást használ), mint a konkurencia.

Az eredeti blogbejegyzés ezeket a statisztikákat szinte mellékesen jegyezte meg, a lényeg a platformon futó első fizetős hirdetésekkel kapcsolatos eredmények bemutatása:

  • 385 reklámkampányt folytattak külsős (fizető) partnerekkel
  • Ezek a kampányok 10 millió egyéni megtekintést kaptak
  • Az engagement kiemelkedően magas, a nézők 14%-a kattintotta le a hirdetéseket az iparági átlag 2%-kal szemben
  • Ennek a 14%-nak 12%-a maradt tíz másodpercnél tovább a céloldalon

Brave hirdetés kampány példák

Mutatunk egy példát a már lefutott kampányok közül. Sima landing page-re irányításnál komplexebb műveletekre is lehetőség nyílik. A Brave böngésző által kínált hirdetési felületről és értékajánlatról a Brave reklámok bejegyzésben írtunk.

aktív felhasználó bravebongeszo
Nyereményjátékban való részvételre buzdító Brave reklám

A reklámra kattintva egy rövid üzenetet lehetett közzétenni (“kb. Oszd meg ezt a bejegyzést, hogy nyerj, csak Facebook helyett Twitteren), amely automatikusan benevezte a résztvevőket egy nyereményjátékra, amin mindenféle cuccokat lehetett nyerni az Intel és Brave felajánlásából. Az átkattintási és részvételi arány a fent bemutatott számok alapján jóval magasabb lehet, mint egy hagyományos nyereményjáték esetén. Ez a magasabb átkattintási arány – még ha anyagi érdeke is fűződik hozzá a kattintóknak – remélhetőleg meg fogja érni a hirdetőknek, és egyre többen választják a hamarosan 10 millió aktív felhasználó bizalmát élvező, adatvédelemre fókuszáló böngészőt.

A felhasználók számára is megéri lekattintgatni az általuk engedélyezett és a böngészési élményt nem zavaró hirdetéseket, hiszen ezzel BAT tokenhez (a Brave fabatkája) juthatnak, melyet kedvenc tartalomgyártóiknak adhatnak borravalóként, illetve hamarosan ki is utalhatnak maguknak. Mi majdnem 50 forintnyi BAT-hoz jutottunk néhány reklám megnézése után :]