Hamarosan indul a szponzorált háttérképek megjelenítésének lehetősége a Brave-ben, mellyel a fejlesztők célja az ökiszisztéma bevételeinek növelése. Az összes reklámbevétel 70%-át osztják ki a böngésző Brave Ads funkciót engedélyező felhasználói között, akik aztán a Brave Rewards jutalomprogramban résztvevő tartalomgyártókat támogathatják vele borravaló formájában, vagy akár ki is utalhatják maguknak.

A Brave böngésző a Firefox alapítójának új böngészője, mely alapértelmezés szerint blokkolja a reklámokat és követőkódokat, ezzel pedig időt és adatforgalmat spórol használóinak. Emellett beépített kriptopénz tárcával is rendelkezik, mely segítségével a saját beállításaink szerinti reklámnézésért pénzt is kaphatunk, illetve közvetlenül támogathatjuk kedvenc online tartalomgyártóinkat. Asztali és mobil verzióban is letölthető a hivatalos oldalról. A letöltés és telepítés menetéről itt írtunk részletesen.

Az a bizonyos SpaceX háttérkép

A hivatalos verzió szerint úgy jöttek rá arra, hogy az egyébként tényleg nagyon ízléses háttérképek közé szponzorált háttérképek is kerülhetnének, hogy valaki twitteren beajánlotta nekik egy korábbi SpaceX rakétafellövésről készült képet háttérnek.

Miután kiderült, hogy a kép szabad felhasználású, bekerült a hátterek közé. Rövid idő elteltével egy újabb felhasználó megkérdezte, hogy vajon fizet-e a SpaceX a reklámért. Nyilván nem fizetett, de valójában talán mégis, azzal, hogy immár ez is egy lehetőség a fejlesztők és a felhasználók számára arra, hogy bevételhez jussanak.

Szponzorált háttérképek az ökoszisztémáért

Sokszor felmerül twitteren-redditen, hogy mivel az a Brave alap értékajánlata, hogy blokkolja a reklámokat, mi értelme van pont a reklámnézést erőltetni a böngészőben? Az az értelme, hogy az értékajánlat valójában nem a blokkolás, hanem a felhasználó “nem termékként” való kezelése. A szinte minden weboldalon jelenlévő reklámdömping nem csak az élményt rontja, de a telefont/számítógépet is feleslegesen pörgeti, adatforgalmat pazarol. Ha a reklámok elhelyezői (akik a remélt kattintásokért rakják ki a reklámot, és fizetnek a helyekért) kikerülnek az egyenletből, a felhasználó végre kikerül a “termék” szerepből, és az ökoszisztéma szereplőjévé válik.

A felhasználók adományaiból pedig egy idő után – legalábbis a tervek szerint – meg fognak tudni élni a tartalomgyártók. Mindenki jól jár, a marketingügynökségeket kivéve. A tartalomgyártók pedig egyelőre harapnak a dologra, meredeken emelkedik a regisztrált és támogatható felületek száma.

Kikapcsolható a Brave Ads

Az új funkció – a többi reklámnézőshöz hasonlóan – kikapcsolható lesz. Jelen esetben a nyitólapon, a “Show background image” elnevezésű háttérkép ki-bekapcsoló alá kerül majd a szponzorált háttérképek opció.

Külön szeretném felhívni rá a figyelmet, hogy nemcsak elérhetők Magyarországon a Brave reklámok, de fizetnek is mint a katonatiszt (/s). A hónapban 0.02 USD-nyi felugró reklámot kattintgattam össze, bár bevallom, munka közben sokszor figyelmen kívül hagytam azokat. Nem sok, de ha felpörög a partnercégek száma, ebből még akár havi pár dollár is lehet.

dashboard settings szponzorált háttérképek brave böngésző